Niet-nagekomen afspraak of een afspraak minder dan 24 uur van te voren afgezegd

Het is voor een tandartspraktijk vervelend als een patiënt niet op een afspraak verschijnt. Het betekent tijdverlies en omzetderving voor de tandarts en/of mondhygiënist. Bovendien is het erg vervelend dat er op dat moment niet iemand anders kon worden geholpen. Om het aantal niet-nagekomen afspraken terug te dringen gaan wij hiervoor een wegblijftarief hanteren.

Dit betekent het volgende:

U kunt uw afspraak afzeggen of verplaatsen, dit dient u echter minimaal 24 uur van tevoren te doen. Afspraken die op maandag zijn gepland, dienen uiterlijk de vrijdagochtend ervoor geannuleerd te zijn.

 

Een afspraak kunt u afzeggen op de volgende manieren:

  • Telefonisch via 0111-482666
  • Per mail: info@mondzorgbruinisse.nl
  • Aan de balie tijdens openingstijden van de praktijk op maandag t/m donderdag tussen 8:00 en 17:00

 

Mocht u niet verschenen zijn op de afspraak, dan krijgt u in eerste instantie een waarschuwing. Wanneer het weer voorkomt dan krijgt u een hier een factuur voor thuis gestuurd. Deze factuur zult u zelf moeten betalen, want uw zorgverzekeraar vergoedt u deze kosten niet. Er zijn natuurlijk altijd omstandigheden denkbaar dat er sprake is van een overmacht situatie waardoor u niet verschenen bent. Neem daarom altijd z.s.m. contact met ons op met vermelding van deze reden.

 

De hoogte van het tarief is afhankelijk van de vergoeding die hiervoor gepland stond. Wij hanteren de helft van deze vergoeding.